• تاریخ : ۲۹ام خرداد ۱۳۹۷
  • موضوع : نیوز

به گفته خبرنگار مهر، سید محمد بطحائی در حاشیه همایش مسئولان امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که ظهر امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، در ابتدا با اشاره به روند نظارت بر مدارس غیر دولتی که صبح امروز در همایش مربوط به آن درباره اش توضیح داده بود، گفت: امروز اولین همایش و گردهمایی ناظران مقیم برگزار شد. ما تصمیم داریم به صورت جدی تر بر مواردی چون بکارگیری نیروی انسانی و شهریه نظارت داشته باشیم. از همین رو سامانه هایی طراحی شده که جلوی سلیقه محوری را می گیرد. البته اختلالاتی در این سامانه وجود داشت که در یک هفته آینده بر طرف خواهد شد. 

وی اضافه کرد: این سامانه به گونه ای طراحی شده هست که به هیچ عنوان هیچ مدرسه ای امکان اخذ شهریه بیشتر و بالاتر از مصوب را ندارد. اولیا می توانند در صورت مغایرت شهریه اخذ شده و شهریه مصوب شکایت کنند و اگر والدین هم به هر دلیل این شکایت را مطرح نکنند امکان رصد این مغایرت توسط ادارات ما وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره استفاده از کالای ایرانی در آموزش و پرورش بیان کرد: در آموزش و پرورش مهمترین لوازم مصرفی لوازم التحریر هست که البته شرکت های ایرانی نتوانسته اند به تنوع مطلوب در تولیدات خود برسند. ما کارگروهی را در این زمینه تشکیل داده ایم و در آینده نزدیک یک نمایشگاه از اقلام ایرانی برگزار می کنیم که محوریتش با لوازم التحریر هست. 

بطحایی همچنین با انتقاد از اینکه نمادهایی که در اقلام مصرفی دانش آموزی به کار برده خواهد شد، برگرفته از انیمیشن های خارجی هست و مروج خشونت و رفتارهایی مغایر تربیت ایرانی اسلامی هست، اظهار کرد: امیدواریم تا قبل از مهرماه بتوانیم سهم کالای ایرانی در لوازم التحریر را افزایش دهیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره یونیفرم هماهنگ دانش آموزان در مدارس گفت: روپوش مدارس عموما کالای داخلی هستند و مشکلی در این زمینه نداریم. اما یکی ازگلایه‌های اولیا خصوصا در مناطق محروم این هست که سختگیری مدارس برای تهیه روپوش فشار مالی وارد می‌کند. در دستورالعملی که تا یک ماه آینده صادر می‌شود و در آن تاکید می‌کنیم تا جایی که می‌شود این سخت گیریها برای تهیه اقلام مصرفی و روپوش طوری نباشد که باعث دل آزردگی خانواده‌ها شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره محدودیت‌های ثبت نام به ویژه محل جغرافیایی و محدوده سکونت گفت: امیدواریم روزی به نقطه‌ای در نظام آموزش و پرورش برسیم که ولی دانش آموز مدرسه را انتخاب کند نه آنکه به دلیل محدودیتهای فراوان اولیاء ملزم شوند فقط در یک محدوده خاص ثبت نام کنند. البته این وضعیت خوبی نیست، اما ظرفیت یک مدرسه محدود و متقاضی آن بالاست و باید از روش هایی چون اعمال محدوده جغرافیایی استفاده کنیم. در تلاشیم به سمتی برویم که برابری‌های کیفیتی ایجاد کنیم. 

به گفته بطحائی، در بعضی مناطق تراکم کلاسی بالاست و شهر تهران بعد از سیستان و بلوچستان از مناطق مشکل دار به لحاظ فضای آموزشی ست.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما