• تاریخ : ۲۷ام دی ۱۳۹۶
  • موضوع : نیوز

قاتل خاموش دریانوردان سانچی را بشناسید!

یک کارشناس ارشد ایمنی دریایی گفت:در حادثه نفتکش سانچی با توجه به تاریکی هوا، سرمای زیاد و همچنین نشت میعانات گازی و افزایش احتمال ایجاد حریق، پریدن خدمه کشتی به آب راحت نبوده هست.

به گفته جام جم آنلاین به نقل از مهر، کارشناس ارشد حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی درباره شرایط احتمالی حاکم بر فضای نفتکش سانچی در زمان وقوع حادثه با اشاره به اینکه میزان آمادگی افراد روی کشتی ها به میزان تمرین آنها برای شرایط اضطرار بستگی دارد گفت: با توجه به استاندارد های سختگیرانه و بالای نفتکش ها باید گفت بی شک این افراد دوره ها و تمرین های لازم و کافی را بر اساس کنوانسیون های «آموزش و گواهینامه ها» و «ایمنی و جان افراد در دریا» و همینطور دوره های تخصصی ای چون OTF گذرانده بودند. بدیهی هست که هر چه میزان تمرین های دوره ای ایمنی همانند تمرین های ترک کشتی، مبارزه با آتش و … بیشتر باشد، مهارت و آمادگی افراد در زمان اضطرار افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه بار نفتکش سانچی میعانات گازی بوده ، به انتشار گاز H۲S ناشی از میعانات گازی در حال احتراق اشاره کرد و ادامه داد: آثار تخریبی و مسمومیت با این گاز دامنه بسیار گسترده ای دارد به نحوی که حتی غلظت اندکی از آن و در حدود ۱۵۰ پی پی ام به سرعت اعصاب بویایی را مختل کرده و به این ترتیب قربانی حتی متوجه روند مسمومیت نمی شود؛ غلظت بیش از ۷۰۰ پی پی ام نیز سبب بیهوشی سریع و جان باختن آنی مصدومین خواهد شد. علاوه بر این، وزن این گاز از هوا بیشتر هست، پس در سطحی پایین تر قرار می گیرد و با توجه به آگاهی پرسنل از این موضوع، پناه گرفتن آنها در موتورخانه که پایین ترین قسمت کشتی هست دور از ذهن به نظر می رسد.
پیچکاه افزود: در این سانحه تنها شاهد تصادم نیستیم بلکه آتش سوزی و همچنین نشر گازهای سمی مزید بر مشکلات شده بود. پس می توان گفت در این شرایط راه های نجات خدمه و سرنشینان نفتکش …

اخبار پیشنهادی:

قاتل خاموش دریانوردان سانچی را بشناسید!

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما