• تاریخ : ۲۸ام مرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : نیوز

فرزاد رحیمی در گفتوگو با خبرنگار پردیس نیوز در شهرکرد با بیان اینکه کودکان و نوجوانان استان سالانه بیش از ۱۰۰ هزار کتاب مطالعه می‌کنند اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۳۵ هزار عضو کودک و نوجوان تأثیر بسزایی در رشد سرانه کتابخوانی داشته هست.

وی از اجرای بیش از ۵۰ طرح کتابخانه‌ای در خصوص توسعه کتابخوانی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی خبر داد و افزود: این طرح در ۲۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت و ۴ کتابخانه سیار و پستی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی هنری کانون کتابخانه‌های تخصصی در حوزه کتابخوانی کودک و نوجوان محسوب می‌شود، بیان کرد: ترغیب و تشویق کودکان به مطالعه با استفاده از فعالیت‌های مختلف در کانون از جمله رسالت‌های فرهنگی مراکز ما در استان محسوب می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کانون در کل فعالیت‌هایی کتاب محور هستند که در آن‌ها کودکان و نوجوانان به طور غیرمستقیم ترغیب به خواندن کتاب می‌شوند.

وی گفت: فعالیت‌هایی نظیر معرفی کتاب، کتابخوانی، شعر خوانی، قصه گویی، نقاشی یا سفالگری با استفاده از شخصیتهای کتاب و نمایش از جمله فعالیت‌های کتاب محور کانون محسوب می‌شوند که در بطن خود فعالیت کتاب و کتابخوانی را در حوزه کودک و نوجوان توسعه می‌بخشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مراکز کانون استان مجموعا با تحت پوشش قرار دادن ۳۵ هزار عضو ثابت در مراکز فرهنگی هنری توانسته‌اند قدم‌های موثری در خصوص بالا رفتن سرانه مطالعه کودکان و نوجوانان بردارند.

رحیمی ادامه داد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با پشتوانه ۲۸۰ هزار جلد کتاب سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار کتاب به عنوان امانت در اختیار کودکان و نوجوان استان می‌گذارد که حرکت موثری در گسترش و توسعه کتاب و کتابخوانی در میان این قشر به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اجرای طرح کتابخوانی “درخت دانایی” در کانون افزود: در این طرح که با هدف بالارفتن سرانه مطالعه کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگی کتابخوانی صورت گرفت بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان عضو کانون تحت پوشش کارگاه‌های کتابخوانی مرکز قرار گرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مطالعه مفید در مراکز کانون بیان کرد: در این طرح اعضا پس از مطالعه هر کتاب خلاصه کوتاهی از آن را روی برگه‌های مخصوصی می‌نویسند و به درخت کاغذی که در کلاس تعبیه شده هست آویزان می‌کنند تا درخت برگ به برگ بزرگتر و کودکان ما داناتر شوند.

رحیمی با اشاره به اینکه غیرمستقیم بودن فعالیت‌های کانون از دلایل مهم جذابیت این کارها برای کودکان و نوجوانان هست، افزود: در این طرح نیز با ایجاد فضایی انگیزه بخش و جذاب اعضا به مطالعه بیشتر کتاب ترغیب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در پایان هر فصل اعضایی که کتاب‌های بیشتری خواندهاند مشخص شده و به عنوان کتابخوانان برتر در مرکز تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما